כיצד לבחור מומחה לשיקום הפה – חשוב לדעת

טיפולי שיקום הפה הפכו בשנים האחרונות לבין הטיפולים המתקדמים ביותר, הקשורים לרפואת השיניים. טיפולים אלה מאפשרים לכל מי שסובל מבעיית שיניים, בין אם היא קשורה לפן האסתטי או לבעיה מסוג אחר, ליהנות מפתרון ברמה גבוהה ובמיוחד גם מתוצאות איכותיות. בעוד שבעבר נאלצו רבים לבחור שיניים תותבות בגיל מסוים, ובעיקר לאור בעיית שיניים שהצריכה את הוצאתן של השיניים מהפה, הרי שכיום מומחה שיקום הפה יכול להציע פתרונות אחרים לרבות השתלת שיניים, המהווה תחליף לשיניים התותבות. כיצד בוחרים מומחה לשיקום הפה? הנה התשובה:

  1. האם הוא מתמחה בטיפולים הקשורים לשיקום הפה – טיפולי שיקום הפה מצריכים יכולת מקצועית ברמה גבוהה, ניסיון רב במתן טיפולים מסוג זה וגם ידע והכרות עם התחליפים השונים הקיימים כיום. כדי ליהנות ממענה מתאים ופתרון עם תוצאות טובות, חשוב לבחור מומחה לשיקום הפה המתמחה בתחום. רופאי השיניים כיום מציעים מגוון של טיפולים אולם לא כל אחד מהם בהכרח מתמחה בטיפולים כמו שיקום הפה. בדקו מראש מהי מומחיותו של רופא השיניים וודאו כי אכן מתמחה בכך.
  2. מה כולל במסגרתו הטיפול – טיפולי שיקום הפה, החלפת שיניים תותבות בשיניים קבועות במסגרת השתלת שיניים או כל טיפול אחר שקשור בתחום זה, יכול לכלול במסגרתו מספר שלבים. כדאי שתדעו מה כולל במסגרתו הטיפול שאתם צפויים לעבור, כמה זמן הוא נמשך, האם הוא דורש מספר טיפולים שונים או שאולי בטיפול אחד ניתן לסיים את כל ההליך. כדאי גם לבדוק מראש האם ישנן תופעות לוואי שעשויות להיות נלוות לטיפול וגם כיצד יש להתנהל לאחר הטיפול.
  3. מי הוא הצוות הנלווה לרופא השיניים שלכם – מרבית הטיפולים, ובמיוחד טיפולים מורכבים כמו שיקום הפה הוא בניית שיניים תותבות והתאמתן, מצריכים צוות של כמה מטפלים שיחד מבצעים אותו. זה יכול להיות רופא השיניים עצמו ואסיסטנט או אפילו כמה רופאי שיניים מומחים שיחד מבצעים את הטיפול. כדאי לבדוק מראש מי הוא הצוות המטפל, מהי מידת ניסיונו והכשרתו בתחום ובמיוחד אם מתוכנן לכם טיפול מורכב מאד הקשור בשיקום הפה וכולל מספר טיפולים שונים, בין אם בו זמנית או בנפרד.

טיפולי שיקום הפה משלבים במסגרתם טכנולוגיות רפואיות מתקדמות במיוחד. כדי ליהנות מתוצאות ברמה גבוהה וגם מהחלמה מהירה ככל האפשר, חשוב לבחון היטב את רופא השיניים ולוודא כי אכן יכול להציע את המענה המתאים והטוב ביותר עבורכם שיאפשר לכם ליהנות מחיוך רחב וגם משיניים בריאות יותר.