חשיבותן של טבעות האירוסין

הצעת הנישואין באמצעות טבעת היא מנהג עתיק וחובק עולם. עם כל השוני הקיים בין תרבויות, נראה כי הצעת הנישואין באמצעות טבעת היא מכנה משותף במנהגי העמים השונים. הטבעת מסמלת מחוייבות ורצינות של בני הזוג זה כלפי זו. בקרב עמים רבים מצאו נכון גם להבדיל בין מראה טבעת האירוסין לבין זה של טבעת הנישואין. בעוד טבעות הנישואין עשויות זהב צהוב או לבן והן נטולות כל אבן, טבעות אירוסין משובצות ברובן יהלומים במשקלים שונים וברמות ניקיון שונות, אך היהלום מופיע ברובן מלבד אילו בהן שובצו אבני חן אחרות כגון ספיר, אודם ועוד.

מדוע דווקא היהלום?

היהלום, במיוחד ברמת ליטוש וניקיון הגבוהה ביותר הוא בולט בזוהר ובבוהק היוצאים ממנו. היהלום הוא היסוד הקשה ביותר בטבע. קושי היהלום מהווה סמל לחוזקו של הקשר, לחוזקה ולרמתה של המחוייבות ולכך שכעת נקשר גורלם של בני הזוג באופן שיהיה כמעט בלתי ניתן להתרה. יהלום ברמת ניקיון ובצלילות גבוהה משחרר את קרני האור היוצאות ממנו בקצב איטי, מה שהופך אותו לזוהר ונוצץ. יהלום נחשב לאבן היקרה ביותר גם בשל שכיחותה הנמוכה בטבע והקושי להפיק אותה. בעזרתה מבטא בן הזוג לבת הזוג את אהבתו הנדירה אליה, את המחוייבות הרבה ואת הקשר שמנקודת מבטו הוא יקר ממש כיהלום.

יוקרת הטבעות

בעבר המציעים נישואין חשבו כמה פעמים בטרם רכשו טבעות אירוסין משובצות יהלום לבת הזוג. בעבר הצעת הנישואין נעשתה מכורח הנסיבות לאחר היכרות קצרה ולא מתוך קשר עמוק ואהבה עמוקה שנוצרה. היום המצב, לפחות בחברה החילונית והליברלית הוא שונה. היום הצעת הנישואין באה לאחר קשר ארוך, שכולל לרוב מגורים משותפים ולכן בן הזוג מוכן ובשל לחפש אחר טבעות אירוסין מיוחדות ויוקרתיות. ישנו בשוק שפע של טבעות. גם אם התקציב אינו גבוה, ניתן למצוא טבעות אירוסין מיוחדות ויפות שיהיו יקרות פחות. ניתן להתפשר על גורמים שונים ביהלום כמו גודלו- ניתן להסתפק ביהלום שמשקלו 0.5 קראט ולא 1 קראט שהוא גדול ובולט יותר. ניתן להתפשר על רמת הניקיון ולקבל יהלום שקוף פחות. ניתן להתפשר על יהלום שזוויותיו אינן חדות וצורתו אינה צורת היהלום הקלאסית והמושלמת.

כך או כך, יקרה יותר או זולה יותר, הטבעת היא קודם כל סמל התחייבות לחיים בהווה וכמובן בעתיד. אין ספק כי הצעת נישואין מקורית שכוונות עמוקות מאחוריה תחפה על קנייתה של טבעת אירוסין שאינה היוקרתית ביותר.