עידן "החשמל הירוק"

תהליך המודרניזציה גרר הפקת משאבים מוגברת שגרמה לזיהום סביבתי, משברים כלכליים ועילה לסכסוכים בינלאומיים. למרות תופעות אלו, הצורך של המדינות המתקדמות בשימור דינמיקת חיים תחרותית, עכב את מהפכת האנרגיה הירוקה. אך, כל "בית זכוכית" בו הדיירים זורקים אבן אחר אבן סופו להשבר, והשברים הללו החלו לצוץ כמשברי אנרגיה כלל עולמיים. משברים אלו יצרו התעניינות מחודשת בטכנולוגיה הירוקה ויישומה. אחת המדינות שהצטרפה למהפכה הירוקה היא לא אחרת מאשר ישראל, שאימצה את אמנת קיוטו ומ-יוני 2008 מאפשרת גם לאנשים פרטיים לייצר חשמל באופן עצמאי ולהרוויח כסף. תקנות ה"חשמל הירוק" הולידה חברות האחראיות על תכנון, הקמה ותפעול פרויקטים בענף האנרגיה הסולארית.

חשיבות התקנת מערכת אנרגיה סולארית

מקורות האנרגיה הכלל- עולמיים מתבססים על משאבי טבע בלתי-מתחדשים ההולכים ואוזלים משנה לשנה, מה ש"מקפיץ" פלאים את מחירם. אנרגיה ירוקה, לעומת זאת, מתבססת על משאב המתחדש באופן יומיומי ושאינו מצריך כריה ושאיבה מבטן האדמה. השיטות המסורתיות להפקת אנרגיה מהוות מפגע סביבתי. לעומתן, הפקת אנרגיה סולארית נעשית בצורה נקייה כיוון שאין צורך בהשקעת אנרגיה חיצונית בהפקתה, היא מתרחשת באופן טבעי, וייצור חשמל באמצעותה הוא נקי מפליטת מזהמים והרס הסביבה. אין צורך לעבוד ב- SOLGAL, GREENTOPS כדי להבין את חשיבות אותו פלא טכנולוגי במיוחד, כשהוא מסייע גם לצרכן לחסוך בתשלומי החשמל הדו-חודשיים. הדבר ניכר בהטבה הניתנת לבעלי מערכות סולאריות עסקיות ומתייחסת לפחת מואץ בשיעור שנתי של 25%. הטבה זו מוענקת במידה והמתקן לייצור חשמל הופעל בתקופה שמיום תחילת התקנות.

אפשר גם בבית

לפני השוטטות באתרי  האינטרנט ובחירת מערכת סולארית ביתית. עליכם להבין את מהות הצעד. מערכת סולארית ביתית היא דוגמא למערכת ניצול אנרגיה ירוקה, בת קיימא, שניתן להתקינה על כל בית בישראל. בארץ שטופת שמש כישראל האנרגיה הסולארית מהווה פיתרון קלאסי. מערכת סולארית ביתית היא נקייה, נטולת שימוש בדלקים ומהווה יתרון כלכלי. ישנן דרישות מקדימות להתקנת המערכת הביתית. מבנה שהוכח כי נבנה לפי התקן ובדיקת קיומם של היתרי בנייה. כמו כן, נבדק קיומו של חיבור חשמל קבוע לבית על-ידי חברת החשמל. המערכת הביתית ניתנת להתקנה רק על גגות בתים פרטיים או דו-משפחתיים אך לא על גגות בתים משותפים.

מערכת אנרגיה סולארית- את מי זה משמש?

מערכת אנרגיה סולארית, המערכת ה"ירוקה" והידידותית לסביבה ולציבור הצרכנים, מציגה תמונת מצב מעודדת  הודות לחברות המובילות בענף שהצליחו לכבוש את המגזר העסקי, תעשייתי, התיישבותי, חקלאי ומוניציפאלי עם פרויקטים בסכומי עתק.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .