עיצוב מטבחים מודרניים- מה הכוונה?

מהו מטבח בסגנון עיצוב מודרני? האם יש מראה אחד שכדאי להיצמד אליו בבואנו לתכנן מטבח מודרני, ומהן האפשרויות? שאלות אלו ועוד נשאלות על ידי רוב האנשים שמעוניינים לעצב את המטבח שלהם.

עונים על כל השאלות – מטבח מודרני

עיצוב מטבח מודרני הוא שם כולל ורחב מאד שמתאר אפשרויות עיצוב רבות. ובכל זאת ניתן להצביע על כמה מאפיינים דומים שראוי לשים לב אליהם כאשר אנחנו מתכננים מטבח ומעוניינים לעצב אותו באווירה מודרנית וחדשנית. הצבע הלבן הוא בהחלט הצבע השולט בקו המטבחים המודרניים, אך הוא אינו היחיד. מהו בעצם עיצוב מטבחים מודרניים? בימינו ישנם כמה סגנונות "מודרניים" ששולטים בשוק. אך כאשר אנחנו באים לעצב מטבח בסנון מודרני, בדרך כלל אנחנו מעוניינים במטבח בעל מראה חדשני, מעוצב בקו נקי, ולרוב נכלול בעיצובו גם שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.

כאשר אנחנו ניגשים לתכנן מטבח בעיצוב מודרני, נשתדל להיצמד לקו פשוט ופונקציונאלי. נשאיר את העיטורים המיוחדים בצד, נבחר דווקא בארונות פשוטים ככל הניתן, עם ידיות אינטגרליות, ומראה אחיד. ססגוניות צבעונית בולטת ורועשת פחות מאפיינת את המראה המודרני, אלא צבעים לבנים, אפרפרים וניטרליים, וחומרים כמו נירוסטה ומשטחים מבהיקים מתאימים יותר לאווירה אותה אנחנו רוצים לייצר, מאשר עץ וחומרים טבעיים.

ובכל זאת, לא כל עיצוב המטבחים המודרניים מסתובב סביב הצבע הלבן. מטבחים לבנים הם בהחלט הצבע השולט בסגנון המודרני, אך אם נפתח את הראש לכיוונים נוספים נוכל להשיג מטבח "עם קריצה", קצת יותר מיוחד וייחודי, שיענה גם על הרצון בעיצוב מודרני, ובכל זאת לא יתפשר על ייחודיות ואמירה אישית. לפעמים דווקא "זריקה" של צבע לא צפוי תעשה את כל ההבדל – בתנאי שהחומרים מדברים באותה שפה עיצובית של שאר הפריטים שבחרנו למטבח. מעבר לצבעים, חשוב להתמקד בחומרים הנכונים. נירוסטה, למשל, היא חומר שמשתלב היטב גם עם המטבחים הלבנים, ואינו מתנגש, ואפילו תומך בסגנון הרצוי. חומר הנירוסטה, כמעט כמו הצבע הלבן, מאפיין עיצוב מטבחים מודרניים. כיום גם ניתן למצוא את מירב מכשירי החשמל בצבע נירוסטה.

ואם ציינו את מכשירי החשמל, הרי שהם חלק חשוב מאד מן המטבח המודרני. מכשירי חשמל מושקעים וחכמים יהפכו גם את השימוש במטבח למודרני, ולא רק את המראה שלו. מכשירי חשמל "חכמים", הם הדרך שלנו להתקרב אל העתיד ולחוש את הטכנולוגיה במיטבה כשאנו משתמשים במטבח שלנו. לסיכום – כשאנו באים לעצב מטבחים מודרניים לרוב נבחר מטבח מאותה קולקציית מטבחים לבנים, בעלי הקו האחיד, נשתמש בחומרים חדשניים ומבריקים כמו כן, נשקיע מחשבה בתכנון המטבח וביצירת חווית שימוש כוללת, נוחה וטכנולוגית.