קרמיקה לאמבטיה – הכוכבת של עיצוב האמבטיה

אמנם הסלון , המרפסת והגינה חשובים, אך כאן, בין ארבעה קירות וזרמים של מים חמים, נשטפים צרות היום יום ברגעים קטנים של אושר. חדר האמבטיה נחשב לחלל האהוב ביותר על רבים, ולא בכדי. לכאן מתנקזת ההנאה של סוף היום. מכאן יוצאים "אנשים חדשים". כיצד תוכלו להפוך את האמבטיה לנוצצת ומעוצבת במיוחד? בשורות הקרובות נעניק לכם טיפים שיהפכו כל מקלחת לעונג צרוף.

כיור אמבטיה

כיור אמבטיה

על קרמיקה וכיורים
הבסיס החשוב מכולם כשמדובר בחדר הרטוב והלח הוא הרצפה שלו. או במילים אחרות – קרמיקה לאמבטיה. תחום הריצוף לבית עבר בשנים האחרונות מהפכות ותהפוכות. האריחים גדלו, ה"דמויים" הפכו לאהובים יותר ויותר (בעיקר דמויי העץ) ומעל לכל – נולדה ההכרה בחשיבות העניין למראה הבית. כך גם פני הדברים כשמדובר באמבטיה. האופן שבו ייראה הריצוף ישפיע על המראה הכללי של החדר. אז לפני שכל אחד ואחת יפנו לטעמם האישי, נמליץ בחום על בחירה באריחים מוקטנים לעומת אלו של שאר הבית (אל תבחרו באלו של ה-80 על 80 ס"מ ואף הגדולים יותר. אלא אם יש לכם אמבטיה בגודל 60 מ"ר); על אריחי "אנטי סליפ" אשר מחוספסים ומונעים החלקה (ניתן לדעת זאת על פי סקלאת אר10 עד אר 12 – יותר גבוה, יותר מחוספס וטוב); אחדות ויזואלית עם שאר חלקי הבית (עם דגש על החללים הסמוכים); ושימוש בחומרים איכותיים, עמידים בפני "נזקי" מים ולחות וכאלו שיהיו פונקציונאליים ויפים גם יחד. מבחינת הטעם האישי, כאמור ישנם מאות דגמים המגיעים בגימור מט, מבריק או משהו ביניהם (לפאטו). אל תחששו להיעזר באנשי מקצוע לבחירה ראויה.
אלמנט נוסף בעל חשיבות גבוהה לעיצוב הכללי הוא כיור אמבטיה. לכאורה, פריט פונקציונאלי ותו לא. בפועל, בכוחו של הכיור לשדרג משמעותית את המראה הכללי (ולהיפך). חשוב לרכוש כיור מיצרן מוכר בעל שם עולמי. ישנם מספר סוגי כיורים נפוצים לחדר האמבטיה, בראשם כיור הזכוכית המהודר (פחות מומלץ בבית עם ילדים), כיור חרס מרשים, כיור עשוי קוריאן (חומר סינטטי המשלב מספר חומרים) ועוד. ניתן לבחור בין סוגי התקנות שונות, בהם התקנה עליונה, אינטגראלית (הכיור כמקשה אחת עם משטח העבודה) ועוד, הכל בהתאם לנוחות, לגודל ולטעם העיצובי שלכם.
אז זכרו: כשמתחילים לעצב את חדר האמבטיה שלכם, מתחילים משני ה"כוכבים" של החלל – קרמיקה לאמבטיה ליצירת בסיס מעוצב ומרשים ולצידו כיור אמבטיה, להוספת נדבך של עיצוב ויופי. בהצלחה!