קירור תעשייתי- טכנולוגיה מרעננת במיוחד!

קירור תעשייתי מתייחס לתפוקת קירור של מאות ואלפי טונות המנוצלים במבנים הציבוריים השונים החל מבתי חולים ועד תעשיות הטקסטיל. ישנן אף תעשיות בהן רמות סינון האוויר, הטמפרטורה והלחות הן קריטיות לשמירה על איכות המוצר וכן גם על חייו של העובד. בשל חשיבות מערך הקירור  בבתי העסק השונים, חלה התעוררות מאסיבית של נותני שרות המתמחים בתחום ומספקים מערכות קירור מתקדמות ממיטב היצרנים המותאמות לכל מטרה. מערכות אלו הן חסכוניות מבחינת האנרגיה המושקעת בהפעלתן ומניבות תוצרת גדולה בהרבה. כל חברת קירור המכבדת את עצמה ואת קהל לקוחותיה  נושאת תו תקן של איכות המאפיין לא רק את מוצריה אלא את מתן השרות בעל התכנון, ההתקנה והתחזוקה הבלתי מתפשרים. בין מוצרי האיכות מצויות משאבות, מערכות מיזוג אוויר מרכזיות, בתי קירור, יחידות קירור מים, מאווררים תעשייתיים ועוד.

משאבות- פנינה של התייעלות אנרגטית

משאבות רבות פועלות בעולם הקירור ישנן אלו המתמירות אנרגיית חום הנאגרת בתוכן לאנרגייה מקררת כמו משאבות החום. משאבת חום מהווה מתקן המעביר חום או קור ממקום אחד לאחר תוך ניצול יעיל וחסכוני באנרגיה, מכיוון שעיקר האנרגיה מושקע בהעברת החום ולא ביצירתו. כמו כן, משאבות אלו מתעלות אנרגיה הטמונה בסביבתן כמו זו שנובעת מהאוויר או המים והופכת אותה לאנרגיה שימושית. משאבת החום עובדת בטכנולוגיה דומה לזו של המקרר והמזגן הביתיים.
שימוש במשאבה מפחית את הצורך בשימוש בדלקים מאובנים לצורך הסקה כגון נפט או סולר ויוצרת חיסכון משמעותי בצריכת אנרגיה, משמע, התייעלות אנרגטית. ביטוי נוסף להתייעלות זו מופיע בצורה של משאבות רגנרטיביות משודרגות בעלות יכולת רמות ואקום גבוהות במיוחד. יתרונן טמון בחיכוך המינימלי בין החלקים הפנימיים הסובבים יחד באופן מדהים בטווח צר מאוד. למעט הבלאי הטבעי של המסב, אורך חייהן של משאבות אלו הוא יחסית ארוך ללא כל אפקט של שחיקה.

מאוורר תעשייתי – מקרר את האווירה

משאבות על מיטב סוגיהן אינן היחידות שעולות בראש כשחושבים על קירור תעשייתי. אסוציאציה  נוספת הנדחקת תחת אותה קטגוריה היא זו של מאוורר תעשייתי. מדובר במאוורר גדול ומאסיבי שמנועו בנוי היטב לעבודה מאומצת תחת זמן רב. מדובר בפתרון משמעותי בענף הקירור בתעשייה המושפעת מהאקלים הארצישראלי החם והלח. שמירה על איכות האוויר וקרירותו במפעלים מסויימים הינה קריטית, במיוחד באלו הממוקמים בהאנגרים אטומים המפעילים בשטחם מכונות המפיצות חום ופולטות גזים מסוכנים. מעבר לבתי העסק, המחסנים והמפעלים, נעשה שימוש נרחב באלמנט קירור זה גם בענף החקלאות החל מבמחסני התוצרת החלקאית ועד הרפתות והלולים. מאוורר תעשייתי הוא חסכוני באנרגיה וידידותי לסביבה שכן רק המנוע שלו צורך אנרגיה בניגוד למערכות מורכבות יותר כמו מזגנים שבהם פועלים גם מדחסים ומערכות אינסטלציה. בנוסף המאווררים מגיעים בשלל גדלים וצורות כך שניתן להתאימם בקלות למבנה.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .