פינות אוכל- הפינה החמימה של הבית

פינת האוכל של הבית היא פינה חמימה שמשמשת את בני הבית, המשפחה המורחבת וחברים לארוחות שישי, ארוחות חג ואירועי אירוח שונים. ברוב הבתים ניתן להבחין בפינה זו מהמטבח ומהסלון ולכן חשוב לוודא שהיא לא רק מרשימה מבחינת מראה ליושבים בה, אלא גם מותאמת ו/או משתלבת עם סגנון העיצוב בבית.                              Candle light chandelier over a dining table

תכנון של פינת אוכל חייב לכלול החלטות ברורות. חלק מהדברים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מחליטים לעצב את פינת האוכל הם סגנון העיצוב בו מעוניינים, התקציב הקיים ברשותכם והמידות של פינת האוכל. טרם עיצוב פינות אוכל חשוב שתקבלו החלטות ברורות לגבי שולחן האוכל בו תהיו מעוניינים, הכיסאות, התאורה ועוד. החלטות ברורות לגבי כל אלו, יאפשרו לכם לגשת לחנות ולבחור בדיוק מרבי את הריהוט והתאורה המתאימים לסגנון העיצוב עליו החלטתם.

 

שולחן האוכל הוא חלק בלתי נפרד מביתכם

פינות אוכל מהוות חלק בלתי נפרד מהחלל הביתי ברוב הבתים בישראל, ולכן חשוב מאוד לוודא שהוא חלק ממכלול שלם של ריהוט ואביזרים לבית. מסיבה זו, טרם הבחירה יש וודא שכל הריהוט בו אתם מעוניינים לפינת האוכל, אכן משתלב בצורה יפה עם שאר הריהוט. כיוון ששולחן האוכל הוא הפריט המרכזי ביותר בפינת האוכל, הוא גם הדומיננטי ביותר מבחינת מראה והוא זה שיכתיב את האווירה של החלל ואת שאר הפריטים שייבחרו לפינה זו.  בחירת שולחן פינת אוכל צריכה להיעשות בהתאם לגודל החלל ומספר הסועדים הקבוע. חשוב לדעת שבדרך כלל המרווח פר אדם בשולחן הוא כשישים סנטימטרים ולכן חשוב לבחור שולחן בהתאם. בנוסף, חשוב לוודא שהשולחן בו אתם בוחרים לפינת האוכל מתאים גם לארוחות משפחתיות אינטימיות וגם לארוחות הכוללות את המשפחה המורחבת או קבוצת חברים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא לקנות שולחן עם אפשרות הרחבה (תוספות).

כסאות ותאורה לפינת האוכל- בחירת כסאות לפינת האוכל צריכה להיעשות בהתאם לסגנון השולחן. חשוב לשים לב שלא בוחרים כסאות שיעניקו לפינת האוכל מראה מסיבי מדי או קליל מדי. אם שולחן פינת אוכל מאסיבי, יש לבחור כסאות בסגנון קליל יותר וההיפך, דבר זה יכלול חומר גלם שונה וגוון שונה. בנוסף, טרם ההחלטה לקנות את הכיסאות, תמיד יש לנסות אותם לפני ולוודא כי הם נוחים דיים. לגבי התאורה, חשוב שהיא תתאים לכל הפריטים האחרים שממוקמים בסביבתה. בנוסף, ההמלצה היא תמיד להתקין תאורת דימר, בצורה זו תוכלו לשלוט על רמת האור והאווירה בה אתם מעוניינים ליצור בכל זמן נתון.

לסיכום, בחירת פינת אוכל משמע בחירת השולחן, הכיסאות והתאורה, בהתאמה לתנאי החלל ולקו הסגנוני של הריהוט בשאר חלקי הבית.