עורך דין בירושלים בתחום של דיני עבודה

תחום דיני עבודה כולל בתוכו נושאים העוסקים במערך הזכויות בין המעסיק לעובד שלו והסדרת מערכת היחסים בין שני הצדדים על פי חוזה שייכתב מראש. בנוסף, תחום דיני עבודה מאגד עניינים הקשורים לחוזי עבודה קיבוציים (ארגוני עובדים גדולים), חוזי עבודה אישיים, סיום יחסי עובד-מעביד שלא על פי החוק, אי מתן פיצויים, גמלאות, הזכות לשבות, צווי הרחבה, היחסים בין שני הצדדים, פיטורים בנסיבות מחשידות ועוד. הבנת התחום כוללת עיסוק בחוק ובתקנות השונות. במצבים של סכסוכים בסביבת העבודה, עם דגש על יחסים בין עובד למעסיק, דרוש עורך דין דיני עבודה מקצועי ומנוסה בתחום זה אשר יגדיר את הזכויות והחובות של שני הצדדים.                                                                            Confident businessman

 

החשיבות שבייעוץ מקצועי

במצבים רבים צצים להם סכסוכים במקומות העבודה אשר עלולים ליצור תסביכים בעתיד ולפגוע בזכויותיהם הן של העובד והן של המעביד עצמו. אחד המקרים הנפוצים ביחסים שבין עובד-מעביד הוא אי הסכמה לתשלום פיצויים בעקבות פיטורים. תרחישים נוספים הקיימים בשוק העבודה הם: עיכוב בתשלום של משכורת וחריגה בזמנים שנקבעו בחוזה, אי תשלום המשכורת, פיטורים של אישה אשר נכנסה להיריון ועוד. כמובן שכל סיטואציה נבחנת לגופה, אך בכל מקרה שלא יהיה החשיבות להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה היא קריטית ונחוצה מכיוון שברוב המצבים הסיפור הרבה יותר מורכב ממה שאותו אדם שפוטר או לא קיבל את שכרו בזמן מעלה על דעתו.

 

כיצד מסייע עורך דין בירושלים?

  • עורך דין לענייני עבודה מסוגל להסתכל על התמונה הכוללת מבלי לצדד באף אחד. הוא תמיד ייחשב לאובייקטיבי, מבין בכל החוקים העוסקים בדיני העבודה ואף יכול להביא את הפתרון האולטימטיבי ליישובו של הסכסוך בין שני הצדדים.
  • לעתים עורך דין מקצועי לענייני עבודה יוכל ליישב את הסכסוך ולעזור לצדדים להגיע לסוג של פשרה, מבלי להוביל את המצב לדיונים ארוכים ומייגעים בבית המשפט.
  • כמו כן עורך דין לדיני עבודה מסייע בהכוונה לתנאי העסקה נכונים מצד המעסיק אשר מונעים בעתיד עניינים וסכסוכים בין הצדדים.

 

לסיכום, תחום דיני עבודה הוא תחום מורכב הכולל בתוכו חוקים שונים. לעתים, היחסים בין העובד למעביד הולכים לאיבוד ולכן במקרה כזה עורך דין לדיני עבודה בעל ניסיון, יוכל לייעץ במקצועיות רבה ובמתן יחס אישי בכל מצב שנוצר בעקבות דינמיקה שגויה במקום העבודה החל מפיטורין שלא בהצדקה, הטרדה מינית במקום העבודה, אפליה, אי מתן פיצויים ועוד.