עולם המסטיקים – נעים מאוד

אם בעבר הלא רחוק רוב הילדים התבססו על קניית מסטיק בזוקה בדרכם לבית הספר והחלפת הבדיחות הידועות של ג'ו, כיום העולם השתנה ולמרות שמסטיק בזוקה לא איבד מחינו, היצע המסטיקים עשיר וכל ילד חולש על אותם הטעמים שהוא אוהב והקופסאות שיכולות לשמש אותו למשחק ולכיבוד של חבריו. נכון להיום כל אמא יכולה לבחור ולקנות לילדיה וכמובן לה אריזה משפחתית של מסטיקים בטעם ספירמינט, פפרמינט, טעמי פירות, טעימים משקאות פופולאריים, כמו למשל מסטיק בטעם קולה-לימון וכן גומי לעיסה ממולאים בטעמי אננס-הדרים, פפרמינט ממולא ועוד. עולם המסטיקים הוא עולם עשיר בטעמים, צבעים וריחות וכל אחד יכול להחליט באם הוא מעוניין לקנות חבילה משפחתית חסכונית או שמא חבילות אישיות שאותן ניתן להכניס לתיק בקלות ולחלק לחברים.

המסטיקים כיום
אחד השינויים המשמעותיים של עולם המסטיקים בעשור האחרון הוא התכנון והייצור של המסטיקים בהתאם לכללי הבריאות. בשנים האחרונות המודעות לבריאות גדלה וכל הורה יודע שסוכר מהווה מרכיב שלילי במזונות שונים וכן במסטיקים. משום שבעבר המסטיקים היו מלאי סוכר הייתה תקופה בה אנשים החלו להמעיט בצריכתם. בדיוק מסיבה זו יצרניות המסטיקים החליטו על ייצור של מסטיקים בריאים (וזאת בניגוד אל עוגות שוקולד) וניתן לראות שכיום רוב המסטיקים המוצעים לציבור הם כאלו ללא סוכר. בנוסף, יש כאלו שמתאימים לאנשים שמעוניינים לשמור על רעננות הבל פיהם לאורך היום, כמו למשל אלו שמוצעים בטעם פפרמינט ומבטיחים 45 דקות של רעננות.

אם שמעתם שחשוב להקפיד על רמה מסוימת של סוכרים אצל הילדים שלכם ואם הבית שלכם הוא בית של אוהבי עוגת שוקולד ואינכם יכולים לתאר לעצמכם מצב שהילדים או אתם נמנעים מאותה עוגת שוקולד טעימה של יום שישי או מעוגות השוקולד הטעימות של חגיגות הגן, מסטיק הוא הפתרון האידיאלי. אם בעבר נהוג היה להזהיר מפני לעיסת מסטיק וזאת משום שרמת הסוכר הגבוהה במסטיק הובילה פעמים רבות לחורים בשיניים, כיום ניתן לצרוך מסטיק ללא חשש (כמובן שמדובר על ילדים בגיל המתאים). בנוסף, יש מומחים רבים שטוענים שלעיסת מסטיק תורמת במידה רבה לרמות הריכוז של האדם, שהוא מונע פעמים רבות את היווצרותה של עששת וכמובן משאיר טעם טוב בפה.

כעת, כל שצריך לעשות הוא להתחיל ולהתנסות במספר טעמים ולהגיע להחלטה באשר לאותו טעם שקוסם לכם. בהצלחה!