עדשות מגע לטווח קצר- יתרונות וחסרונות

רבים זקוקים היום לתיקון הראיה בגלל אורח חיינו הגורם לאימוץ הראיה באופן בולט בעבודה על המחשב, גלישה באינטרנט, צפיה בטלוויזיה ועוד. גם אם משקפיים נחשבים לנפוצים, עדיין רבים לא מוכנים להשלים עם האביזר שיהיה תלוי על אפם ומשתמשים בעדשות מגע. בחירה נכונה של עדשות מגע וטיפול נכון בהן מאפשרת תחושה חופשית והגדלת שדה הראיה וגם אפשרות להראות את המראה הטבעי שלכם.

האם שנם הבדלים מהותיים בין עדשות המגע?

שוק עדשות המגע הלך והתפתח ומציע מוצרים שונים. ישנם סוגים שונים של עדשות מגע שנבדלות זו מזו בחומרים מהם הן עשויות וגם בתקופה בה הן ניתנות לשימוש. החומרים מהן עשויות העדשות משפיעים באופן שונה על אנשים שונים. אין מדובר על חומר שבאופן ודאי טוב יותר מאחר. כל חומר משפיע באופן אינדיבידואלי על אנשים וכל אחד צריך לבחור את החומר המתאים לו. גם תקופת השימוש נוחה לכל אחד באופן שונה. יש המעדיפים עדשות חד פעמיות כי הן זקוקות להרבה פחות טיפול. מצד שני יש לרכוש אותן ולדאוג להימצאותן על בסיס יומיומי. יש שיעדיפו עדשות לטווח קצר כמו עדשות דו שבועיות ויש שיעדיפו עדשות קבועות שזקוקות לטיפול מסור אך נרכשות אחת לשנה. כל אחד וסוג העדשות המועדף עליו.

עדשות יומיות- מתי כדאי

עדשות יומיות או  עדשות חד פעמיות הן עדשות הנותנות למשתמש בהן חיים קלים. ניתן לשהות עימן בכל תנאי סביבתי, כולל במקלחת, בים או בבריכה, ניתן לישון עימן שנת צהריים והן אינן דורשות טיפול כלל. הן טובות לשימוש לבעלי עיניים רגישות העלולים לסבול מדלקות עיניים עקב שימוש חוזר בעדשות, גם אם הטיפול בהן נעשה כפי שצריך. הן מתאימות גם לסובלים  מאלרגיה לתמיסות הניקוי. עם זאת, יש לקחת בחשבון מספר דברים: עדשות אלה מיוצרות על פי מספרים קבועים ולא בהתאמה אישית, הן מצריכות התעסקות רבה יותר מבחינת הקניה והן גם דקות כך שעלולות להקרע ביתר קלות.

עדשות שבועיות, דו שבועיות או חודשיות

עדשות לטווח קצר, בין אם הן שבועיות, עדשות מגע דו שבועיות או חודשיות נמצאות בתווך בין עדשות קבועות ליומיות. הן דורשות טיפול אך פחות קפדני מטיפול בעדשות קבועות. בהן אין צורך להשתמש בתמיסת מי חמצן שעימה נדרשת השריה של העדשות למספר שעת. ניתן להשרות אותן גם למשך חצי שעה. עם זאת, הן נוטות לספוג יותר לכלוך או הפרשות מן העין ולכן יש להקפיד ולהשתמש בהן לפי התקופה לה הן מיועדות.

שומרים על הבריאות