מודיעין עסקי- הדרך להצמיח את העסק

חיינו היום מתקיימים בכפר גלובלי בו מהירות העברת מידע היא עצומה, והתחרות בשוק גדולה יותר מתמיד. האינטרנט מאפשר ללקוחות פוטנציאלים לבחור בחברה או במוצר המתאימים להם כאשר השוק הוא בינלאומי ואין עוד הגבלה הקשורה למיקום גיאוגרפי. לכן, עסקים צריכים לעשות מאמץ גדול בכדי להתמודד מול חברות מתחרות ולשמור על קהל הלקוחות שלהם. לכן, המשפט: ידע הוא כוח נכון מתמיד. הדרך הטובה ביותר להשגת הידע והכוח הוא באמצעות פיתוח מודיעין עסקי בעזרתה של חברת חקירות מנוסה.

איסוף חומר אקראי אינו מספיק

כאשר תשאלו חוקר פרטי כיצד עושים זאת, הוא יאמר לכם קודם כל מה אינו תורם למודיעין העסקי: קריאת עיתונות, שיחות מקריות בכנסים, קריאת דו"חות- כל אלה אינם נותנים את המידע הממוקד הנדרש בכדי שהחברה תפתח את האסטרטגיה המתאימה מול המתחרים. על מנת שהנושא יוקף היטב מכל הכיוונים, יש למנות אדם אחד או יותר שיהיו אמונים על תחום איסוף המידע ובשיתוף פעולה עם חברת חקירות שתעשה בדיקות בשטח יאספו את כל המידע הנדרש לבניית אסטרטגיה מסודרת לפעולה.

ניתוח חומר והצלבת נתונים

כמובן שגם חומר הנאסף על ידי האחראים על מודיעין עסקי בחברה או על ידי חוקרפרטי אינו מאפשר מייד תכנון ופעולה. החומר הנאסף נמצא עדיין במצב גולמי ויש לעבדו ולנתחו בכדי להגיע למסקנות ברורות. את החומר שנאסף על ידי כל המקורות האחראים לכך יש "להניח על שולחן המערכת". אז צריכה להתבצע השוואה בין החומרים, הצלבת נתונים וסינון המידע הרלוונטי ביותר אשר נמצא בכמה מקורות מידע ולא רק במקור מידע ספציפי. הצוות האחראי על התחום צריך להעזר בעובדי החברה אשר באים במגע עם ספקים או גורמים חיצוניים אחרים וכך נאגר אצלם מידע על חברות מתחרות. שיתוף פעולה בין הצוות האחראי על התחום לבין עובדים אחרים יביא לתוצאות טובות יותר.

במה תורם מודיעין עסקי יעיל?

הקמת מערכת של מודיעין עסקי המתפקדת כראוי יכולה למקד את החברה בפעולותיה ולחסוך פעולות מיותרות. למשל, אם ישנה חברה מתחרה אשר שוק לקוחותיה אינו גדול והיא אינה נחשבת למתחרה המרכזי ניתן לחסוך את התחרות מולה ולהתמקד בתחרות מול המתחרים הרציניים יותר. גם לימוד והכרה שלשיטות שיווק ופרסום אצל חברות מתחרות, הכרת השוק באופן רחב וברור יותר, הכרה של טכנולוגיות חדשות- כל אלה יסייעו לחברה להשתדרג ולהרחיב את קהל לקוחותיה.