מהי תכנית ח 500 חולון?

 

המונח ח-500 מוכר יותר ויותר לכל מי שיש לו נגיעה לשוק הנדל"ן בעיר חולון. ובכל זאת, לא הכל מבינים למה הכוונה כאשר מתייחסים למתחם ח 500 חולון . כאשר אתם נתקלים במילים אלו כדאי לדעת שהכוונה היא לעתודות הקרקע הגדולות המשמעותיות שנמצאות ברשות העיר חולון. העירייה הגדירה אזורים אלו כיעד לפיתוח והכוונה היא להקים שם יחידות דיור על מנת לאכלס לא פחות מחמישים אלף תושבים. בשלב זה התכנית טרם עברה את כל האישורים, כאשר עיריית בת ים עומדת בהתנגדותה לחלק של התכנית אשר גובלת בשטחה.

מבחינה גיאוגרפית המתחם גובל בשכונת קריית איילון הוותיקה יותר מכיוון צפון, בבת ים מכיוון מערב, בדרום בראשון לציון ובמזרח בכביש מס' ארבע. התכנית כוללת מבני מגורים רבים אשר חלקם יהיו צמודי קרקע, מבני ציבור ומבני מסחר. בלב התכנית נמצא שטח פתוח בגודל של כאלף דונמים המיועד לרווחת תושבי העיר חולון כולה. מובן שהמבנים החדשים ייהנו מהקרבה לפארק המתוכנן שאמור לשמר את יופיין של דיונות החול.

כיצד לוקחים חלק בתכנית החדשה?

בהתחשב במצוקת הדיור בכל אזורי מרכז הארץ, אין פלא שהתכנית מעוררת עניין רב. בעלי בתים פרטיים, יזמים וסוחרי נדל"ן מבקשים לקחת חלק בפרויקט ולהשתלב בו. אך כפי שקורה לעתים תכופות בפרויקטים עתידיים, רב הנסתר על הנגלה. קשה להעריך כיצד הפיתוח העירוני הנרחב הזה על שכונות קיימות, על מבנים עתידיים ועל פניה של העיר חולון כולה. בעלי קרקעות באזור, ממש כמו אנשים השואפים לרכוש קרקעות כאלו, מתקשים להתקדם ולהשלים עסקאות. כאשר אתם מחפשים ח-500 מגרשים למכירה כדאי לשקול את עזרתו של איש מקצוע בעל ניסיון המכיר את העיר היטב ובאופן ספציפי את תכנית הפיתוח הכבירה הזו. בנוסף, מומלץ לעיין בנתוני העסקאות שכבר נעשו באזור כפי שהן פורסמו באתר רשות המיסים. שאלות רבות נשארו פתוחות, כגון – איזה חלק של המתחם ייבנה ראשון, מה יהיו פרטי התכנון בכל חלק של המתחם, מה תקנה רכישת שטח קרקע לבעליה. ולמרות הכל, מובן שכדאי להשקיע את המאמץ וללמוד להכיר את הפעילות כדי להשתלב בתכנית משמעותית כל כך שיהיו לה השלכות כלכליות אדירות.

התכנית נוגעת באופן מיוחד לתושבי שכונת מולדת ושכונת גבעת חולון. אלא אמורים להתפנות מבתיהם בבוא היום והשכונות הללו ישנו את פניהן לחלוטין. התושבים ממשיכים כרגע בחייהם כרגיל לכאורה, אך התכנית תשפיע על חייהם באופן דרמטי. הם נדרשים להתעמק בפרטי התכנית ולהיעזר בייעוץ מקצועי כדי לוודא שזכויותיהם לא יקופחו.