כל מה שצריך לדעת על iso 14001

מהו איזו 14001 וכיצד הוא תורם לסביבה של כולנו? מה הם השלבים הנדרשים לאישור התקן וכיצד הפך תקן זה לפופולארי ונפוץ בקרב ארגונים וחברות בשנים האחרונות? על כך ועוד בשורות שלפניכם.                                                                                                                                                       database structure

איזו 14001 הוא למעשה מערכת ניהול סביבתי המוכיחה כי הארגון, החברה או הגוף האוחז במערכת זו הינו בעל מחויבות לסביבה בכל היבטי הייצור, הפיתוח, התחזוקה והשירות המוענק על ידו. iso 14001 למעשה מציב בפני הארגונים המעוניינים בתקן זה, מחויבות לנושא איכות הסביבה, וכל זאת באמצעות הטמעת פעולות כאלו ואחרות בתוך הארגון. מערכת הניהול המוטמעת כחלק אינטגראלי מפעילות הארגון במסגרת איזו 14001, יודעת לזהות ונהל את ההשפעות הסביבתיות שיש לארגון, וכל זאת בהתאם תקנות ולתקנים הרלוונטיים בנושא איכות הסביבה. במקביל, המערכת המתקדמת מסייעת לארגון, לחברה או לגוף הפועל בהתאם לתקינות זו, לייעל ולשפר את תהליכי העבודה הפנים-ארגוניים, וכל זאת באמצעות צמצום ההוצאות על צריכת אנרגיה. בכל תהליך הקמה של מערכת ניהול איזו 14001, מיושם שלב הבוחן מכלול ההשפעות הסביבתיות הנגרמות כתוצאה מהפעילות השוטפת של הארגון, החברה או הגוף העסקי המעוניין בכך. כפועל משלב הבחינה המקודמת, נקבעות דרכים המיועדות לצרכי הערכה ויישום של תהליכים אשר נועדו למנוע פגיעה מתמשכת בסביבה.

מגדירים יעדים

הקמת המערכת מחייבת בראש ובראשונה את בעלי החברה או הארגון בהגדרת יעדי ניהול הסביבה. יעדים אלו נקבעים במסגרת שירותי ייעוץ נלווים אליהם נחשפים בעלי החברה מטעם החברה הפועלת להקמת המערכת והמעטתה בצרכי הארגון. היעדים המוגדרים בשלבים הראשונים מותאמים לדרישות התקן והתקנות הרלוונטיות לנושאי איכות הסביבה, כאשר לאחר השגת היעדים הראשוניים מוגדרים יעדי מטרה נוספים.

הסיבות ההופכות את מערכת ניהול איזו 14001 למערכת ניהול סביבתי פופולארית במהלך השנים האחרונות, כוללות בראש ובראשונה את החשיבות ההולכת ומרחבת בקרב הציבור הרחב בנוגע לכל נושאי איכות הסביבה. מודעות זו, הופכת כל צרכן בעולם בכלל ובישראל בפרט, לבחון את תקינות המוצר או השירות אותו הוא רוכש בנוגע לאיכות הסביבה. הרצון של החברות השונות לייצר תדמית של חברה מתקדמת הרואה בפעילותה למען הסביבה ערך מרכזי, הופך את מערכת הניהול הסביבתי לאחת ממערכות הניהול הנדרשות כיום בכל עסק. בנוסף, הטמעת המערכת ויישום הגדרותיה, מעניקות חיסכון תפעולי מצטבר בכל הנוגע לצריכת אנרגיה, וכפועל יוצא מכך, החברה, הארגון או הגוף המטמיע את המערכת, נהנה מחיסכון במשאבים שונים לצרכי הייצור או הפיתוח.

רוצים לדעת יותר על מערכות ניהול סביבתי? זה הזמן להכיר מקרוב את פעילותן של חברות תקינה הפועלות בתחום זה.