כל הפתרונות כדי ליהנות בשמש

ישראל היא מדינה מלאה בשמש, במרביתם של ימי השנה. כדי ליהנות בשמש מצד אחד ולא לסבול מהשהות במרחבים ציבוריים מצד שני – חשוב לעשות שימוש באמצעי הצללה שונים. בין אם מדובר על יריעות בד, סככות או כל אלמנט אחר אשר מיועד להסתיר אותנו קצת מהשמש – כך חשוב לעשות זאת כדי שיהיה איכותי ועמיד.

הגנה מהשמש במקומות ציבוריים

עבור מי שזקוק לפתרונות הצללה, יש מגוון של אפשרויות כיום. הצללה באמצעות סככות או על ידי אפשרויות מתאימות אחרות נדרשות בסוגי מבנה שונים. שטחים פתוחים כדוגמת מגרשי משחקים ואזורים ציבוריים נוספים, במדינה שטופת שמש כמו ישראל מחייבים אותנו לעשות שימוש מקצועי בהצללות. מקובל לחשוב בטעות כי בדים חזקים ועבים הם פתרון הצללה מספק. למעשה, יש פיתוחים שונים בתחום שאינם כוללים רק בדים מסוג זה אלא גם סככות וסוככים מסוגים שונים. הדבר היחידי שנשאר חשוב הוא השימוש בחומרים עמידים ואיכותיים, ועל כך רצוי מאוד שלא להתפשר. הצללות איכותיות מאפשרות הגנה מפני מצבים של שמש ישירה ומעניקים אפשרות נעימה וקרירה יותר לבילוי בחוץ.

כאשר בוחרים בסוג הצללה מסוים, חשוב להתאים אותו אל השטח הספציפי. הטכנולוגיה היום בתחום מאפשרת להתקין סככות גם באזורים אשר אינם מישוריים, ונחשבים מאתגרים יותר מבחינה טכנית להתקנה. מקומות בהם יש הבדלי גובה מסוגלים כיום ליהנות גם מצל ללא קשר למורכבות ההתקנה.

פתרון זמני או קבוע

נהוג לחשוב כי סככות כאמצעי הצללה הן פתרון קבוע שקשה מאוד לשנות ולהתקין. למעשה, גם באירועים שונים אשר מתקיימים מתחת לכיפת השמים ניתן להתקין סככות וליהנות מהצל. בין אם מדובר בשטח של קמפינג או אירוע בחוץ, ניתן להוסיף לו צל בקלות. סככות המותקנות עבור אירועים צריכות להיות חזקות ולהיות מותאמות בגודלן למספר האנשים אשר יעשה בהן שימוש. חשוב שהסככה תהייה עשויה מחומרים איכותיים אשר מצד אחד קל ונוח להתקין אותם אך אינם מתפרקים בקלות יתרה, על מנת לשמור על הבטיחות של האורחים.

עוד אלמנט חשוב הוא עיצוב סככות או פתרונות הצללה אחרים. כיום יש דגש רב על הניראות של אמצעי הצללה ואפשר בקלות להוסיף טאץ' עיצובי לכל פריט הצללה אשר קיים. הדבר רלוונטי במיוחד באירועים אך גם בשטחים ציבוריים כמו גני משחקים, בהם סככות צריכות להשתלב עם יתר המתקנים בצורה אסתטית.

התאמה נכונה

בחירה נכונה של פתרון הצללה מתחילה מהגדרה מדויקת של הצרכים. האם מדובר על שטח גדול או דווקא שטח קטן? האם מדובר בהתקנת סככה באופן זמני או התקנה של אמצעי קבוע להצללה? כל אלה פרמטרים קטנים אך חשובים מאוד בהתאמה מדויקת של אמצעי ההצללה אשר אותם בוחרים. חשוב שאביזרי הצללות אשר אותם בוחרים יהיו איכותיים, עמידים ובעלי ניראות נעימה לעין. בין אם מדובר בפתרון קבוע של הצללה או התקנה זמנית של סככות.