כיצד לבחור עו"ד דיני עבודה

פוטרתם ממקום העבודה שלא בצדק? עומדים בפני שימוע לקראת פיטורין? עומדים לחתום על חוזה העסקה אישי ואתם רוצים להיוועץ עם איש מקצוע טרם חתימתכם על המסמך? הגעתם למקום הנכון! בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר עצות מעשיות אשר יסייעו לכם לבחור עורך דין מקצועי המתמחה בדיני עבודה.                                                                                   

מספר מילים על דיני העבודה בישראל

דיני עבודה הינה הגדרה כוללת ליותר מ-20 חוקים שונים המונהגים במדינת ישראל ואשר נועדו להסדיר את כל יחסי העבודה המתקיימים בין העובד לבין המעסיק. בין יתר החוקים הנכללים תחת ההגדרה דיני עבודה תמצאו את: חוק ההסכמים הקיבוציים, חוק פיצויי פיטורין, חוק שכר המינימום, חוק שעות העבודה והמנוחה, חוק החופשה השנתית, חוק העסקת נשים ועוד רשימה ארוכה של חוקים אשר נועדו להגדיר באופן ברור ונהיר מה הן זכויותיו וחובותיו של המעסיק והמועסק כאחד. במערכת המשפט הישראלי פועלים מאז שנת 1969, בתי דין לעבודה האמונים על שפיטה בתחומי משפט העבודה והביטחון הסוציאלי. בתי הדין לעבודה בישראל עוסקים ודנים בארבעה תחומים עיקריים: תביעות אזרחיות שמקור עילתם הינו בסכסוך עבודה, עבירות פליליות קלות בתחומי עבודה, ערעורי עבודה על החלטות גורמים שיפוטיים וענייני עבודה ציבוריים כגון: התאגדות עובדים, יחסי העבודה במשק, דיני עבודה ציבוריים וכו.

הליך איתורו של עו"ד דיני עבודה מתבצע בהתאם להליך איתורו של כל עורך דין אחר המתמחה בתחומו, לרבות, עורך דין לענייני משפחה (גירושין, ירושה וכו), עורך דין פלילי או עורך דין נדל"ן המתמחה בליווי משפטי למטרות השלמתן של עסקאות מקרקעין כאלו ואחרות. הליך האיתור מחייב אתכם לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום דיני העבודה, ולאחר שעומדים לרשותכם מספר מועמדים הראויים לייצגכם, מומלץ לבחון מהו הניסיון המקצועי של כל אחד ואחת מהם, ומהו תחום ההתמחות הספציפי בו עוסק עורך הדין. ישנם עורכי דין לענייני עבודה המתמחים יותר בליווי הליכי פיטורין, ואילו אחרים עוסקים ומתמחים יותר בכל הנוגע לעניינים הקשורים לאפליה במקום העבודה על רקע כזה או אחר.

הקפידו לבדוק מהו תחום ההתמחות הספציפי של עו"ד דיני עבודה אליו פניתם, וכמו כן, בדקו מהו היקף התיקים בהם הוא טיפול בתחום זה לאורך שנות פעילותו כעורך דין. בנוסף לכך, הקפידו לבדוק מהו השירות המוצע לכם על ידי עורך הדין ומה היא זמינותו בנוגע לטיפול מהיר ויעיל בענייניכם. לאחר שערכתם בדיקה מקיפה בנוגע לטיב השירותים אותם תקבלו מעורך הדין המיועד, קיימו עימו פגישת עבודה ראשונית והניחו לו לטפל בעניינים בצורה המקצועית והיעילה ביותר.