כיצד בוחרים את מסלול הלימוד המתאים – טיפים לבחירה מוצלחת

סיימתם את הצבא, חזרתם מהטיול הגדול ועכשיו אתם מתלבטים באיזה מסלול לימודי לבחור? אם כן, האוניברסיטאות בארץ וגם המכללות השונות מציעות כיום מגוון רחב של מסלולים מרתקים, שמהם ניתן לבחור. בין אם זה מסלול של מדעי המדינה לתואר הראשון, המשלב גם לימודי יחסים בינלאומיים, בין אם אלה לימודי אומנות או עיצוב או אולי דווקא לימודי חשבונאות, לא תמיד פשוט וקל לבחור. ובכל זאת, אם מתייחסים לכמה פרמטרים חשובים, אפשר לעשות זאת נכון. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירה:                                          graduation girl

  1. פגישת ייעוץ מקדימה – לכל המתלבטים בין מסלול מדעי המדינה לבין מסלול של מנהל עסקים, למשל, פגישת ייעוץ מקדימה עם יועץ מטעמו של המוסד הלימודי המציע את המסלול יכולה להיות פתרון מצוין. לא תמיד מכירים את תחום הלימודים וגם לא תמיד בטוחים שהוא אכן מתאים. פגישה כזו שמוצעת על ידי המוסד הלימודי עצמו תעזור לכם לקבל רעיון כללי לגבי המסלול עצמו, שיטת הלימוד, הדרישות ופרטים נוספים שיעזרו לכם להחליט. במקביל, כדאי גם להתייעץ עם הסטודנטים עצמם שלומדים במקום, לשאול אותם האם מרוצים מהמסגרת, מהלימודים ומהי חוות דעתם הכללית.
  2. התייחסות לתחומי העניין שלכם – בין אם בוחרים במסלול של לימודי יחסים בינלאומיים או אולי עיצוב גרפי, לפני שבוחרים את המסלול חשוב להתייחס גם לתחומי העניין. מי שמתעניין באמנות, כדאי לו כמובן לבחור במסלול לימודי עיצוב או אמנות אחרת. מי שמתעניין בפוליטיקה, בתהליכים מדיניים, לימודי מדעי המדינה יכולים להיות אפשרות נפלאה עבורכם. כדי שתוכלו לעבור בשלום את כל תקופת הלימודים ולא רק להוציא את התואר עצמו, כדאי שתבחרו מסלול שיוכל לעניין אתכם ולרתק אתכם במהלך כל שלוש או ארבע שנות הלימוד.
  3. מה עושים בתום תקופת הלימודים – חשוב גם להיות פרקטיים. אם אתם לומדים לא רק לשם העניין כי אם לשם המקצוע, כלומר, שבתום הלימודים תוכלו להשתלב בתחום עצמו, כדאי לכם גם לבחור במסלול לימודים פרקטי. מסלול שבוגריו מבוקשים בשוק ויכולים למצוא עבודה בקלות. מסלול שמציע כלים פרקטיים שבהם ניתן להשתמש בתום תקופת הלימודים, כלים חשובים שיכולים לעזור בהמשך. במקביל, חשוב גם לוודא שהתעודה שאותה מקבלים בתום הלימודים היא תעודה מוכרת ושבמידה ותרצו בעתיד להמשיך ללימודים מתקדמים יותר, תוכלו לעשות זאת ללא בעיה.

אז, רגע לפני שאתם בוחרים את מסלול הלימודים, הקדישו לכך מחשבה, היעזרו בחברים וגם פנו ליועצים מטעמו של מוסד הלימודים.