יתרונותיה של שיבולת שועל

מדי שנה ניתן לראות על מדפי המוצרים בסופרמרקטים כמות הולכת וגדלה של מוצרי קוואקר ובהתאם גם רשימת מתכוני בריאות אינטרנטיים הכוללים מתכון עוגיות שיבולת שועל, מתכון עוגת שוקולד וקוואקר, מתכוני מרקים עם קוואקר ועוד. אם גם אתם שואלים את עצמכם מה כל כך מיוחד בשיבולת שועל ומדוע אנשים רבים מחליטים לשלב את הקוואקר בתבשילים ומוצרי מזון שונים, התשובה לשאלה היא יתרונותיה של שיבולת שועל. על אילו יתרונות מדובר וכיצד גם אתם תוכלו ליהנות מיתרונות אלו? התחילו לקרוא!

 

שיבולת השועל הידועה גם בשם 'קוואקר' היא דגן שעיקר פריחתו בתקופת האביב. אם גם אתם מעוניינים ליהנות מזרעי דגן בעל ערכים תזונתיים רבים ויתרונות בריאותיים רבים, אתם מוזמנים לשלב מאכלים שונים מקוואקר בארוחת הבוקר שלכם (דייסת קוואקר), בתפריט הדיאטה שלכם וכתוספת למאכלים כמו למשל מרקים, דייסות ותבשילים שונים. בנוסף, רבים משתמשים בקוואקר כתחליף לפירורי לחם בקציצות ושניצלים ואף מכינים גרנולה ביתית משיבולת שועל שעברה תהליך של קלייה.

 

יתרונותיה של שיבולת שועל – כל היתרונות באחד

הורדת כולסטרול – אכילת שיבולת שועל מסייעת בהורדת הכולסטרול הרע דבר שמוביל להקטנת הסיכונים לחלות במחלות כלי דם ולב. מאכל זה מכיל כמות גדולה מאוד של סיבים תזונתיים  ונוגדי חימצון. הפחתת לחץ דם – אכילה קבועה של מנת קוואקר יומית תעזור בהורדת לחם דם גבוה. שיפור באיכות השינה – אכילה של מאכל זה משפרת באופן ניכר את איכות השינה וזאת בהתאם למחקרים שונים שנערכו לאורך השנים. אידיאלי לנשים בהיריון – מקור נפלא לחומצה פולית ועל כן מומלץ לכל אישה בהיריון. בנוסף, דייסת קוואקר יכולה לעזור במידה ניכרת לבעיית העצירות של נשים בהיריון. איזון הסוכר – אכילה קבועה של מנת שיבולת שועל באופן יומי תעזור באיזון הסוכר בגוף, שכן הכמות הגדולה של הפחמימות המורכבות וכן הסיבית התזונתיים הקיימים בשיבולת השועל מאטה את פירוק הסוכרים בגוף ובהתאם גם את קצב נפילת הסוכר לפני ואחרי ארוחות.

 

אכילת מאכל זה תפתחית גם את הסיכון לחלות בסוכרת 2. שמירה על עור בריא – הקוואקר עוזר באיזון רמות ה- PH בעור ובכך אכילתו עוזרת לשמור על הלחות והגמישות של העור. חיזוק המערכת החיסונית – הבטא גלוטן של שיבולת השועל עוזר לחסל את החיידקים באיזורים מודלקים ומזוהמים בגוף ובחיזוק המערכת החיסונית בגוף. סיוע בתפקוד מערכת העיכול- שיבולת השועל עוזרת לשמור על תנועת מעיים תקינה ולמנוע עצירויות. לסיכום, לאור יתרונותיה הרבים של שיבולת השועל אין זה פלא שמדי שנה אנו נחשפים ליותר ויותר מתכוני בריאות המערבים קוואקר, כמו למשל עוגיות גרנולה, מרקי ירקות, קציצות קוואקר ועוד.