חיוך זוהר ביום אחד בלבד

שיקום הפה היה מאז ומתמיד תהליך ארוך, קשה וכואב, אך בימים אלה בשורה חדשה מגיעה לתחום רפואת השיניים. השתלות שיניים ביום אחד הפכו להיות הדבר החם ביותר לכל אלו המבקשים לעצמם חיוך לבן ויפה ומערכת שיניים היגיינית, חזקה ובריאה.

שתלים דנטליים הם שתלים הבנויים מטיטניום ומורכבים לתוך הלסת בכדי לדמות שורש של שן. עם הגיל או בשל מחלות או דלקות בשן ובחניכיים, הלסת שלנו נחלשת, שורש השן מתרופף ואתו השן עצמה. שיקום הפה, במקרים כאלה מצריך עקירה של השן והחלפתה בשן תותבת או הרכבה של שתלים דנטליים. כיום, פלטת שיניים תותבות הופכת לאופציה הפחות רצויה ממגוון סיבות הנוגעות לבריאות וניקיון חלל הפה וכמובן מסיבות אסתטיות. הפתרון המועדף הוא הרכבה של שתלים דנטליים שעליהם בונים את השיניים, בכדי לאפשר הפעלה טובה יותר של הלסת. לעיתים, מצב השיניים הוא כה רע, עד כי שיקום הפה וחלל הלסת מצריך החלפה של מרבית השיניים ומאותו הצורך נולד החידוש המאפשר השתלות שיניים ביום אחד.

השיטה המסורתית של הרכבת שתלים דנטליים הכלילה בעבר מספר שלבים מייגעים שכללו בין השאר התקנה של השתל, המתנה של מספר חודשים ורק אז הרכבה של שן זמנית ולאחריה שן קבועה. שיקום הפה או הרכבה של מערכת שיניים שלמה באמצעות שתלים דנטליים היה תהליך שעשוי היה להימשך עד 6 חודשים. במהלך אותם חודשים, המטופל נאלץ לחזור מספר רב של פעמים למרפאה לפרוצדורות כואבות במיוחד שכללו גם תקופות החלמה ארוכות. כיום, כל זה עבר מן העולם – השיטה החדשה להתקנה של שתלים דנטליים היא קלה ונוחה ומאפשרת השתלות שיניים ביום אחד בלבד.

בתהליך המבוצע על ידי רופא שיניים מוסמך ומקצועי, מורכבים ארבעה שתלים דנטליים בלבד, בעוד שבעבר שיקום הפה כולו היה מצריך לעיתים עד 12 שתלים. השתלים מורכבים בנקודות אסטרטגיות בפה, כך שהחיבור של גשר השיניים אינו רופף כמו זה של שיניים תותבות אלא נשאר צמוד בחוזקה רקמות החניכיים. ההתקדמות הטכנולוגית של ימנו, מאפשרת לעקור את השיניים, להרכיב את השתל ומיד לחבר אליו את השן, כך שניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד בלבד. היתרונות הן עצומים: חיסכון בזמן, כסף וכמובן, תקופת החלמה קצרה יותר והרבה פחות כואבת.

השתלות שיניים ביום אחד נחשבת לפריצה הגדולה ביותר בשנים האחרונות בתחום רפואת השיניים. המטופלים מדווחים על שביעות רצון גבוהה מאוד ואחוזי ההצלחה מרקיעי שחקים. עם זאת, באם בחרתם בתהליך של השתלות שיניים ביום אחד, חשוב שתוודאו כי הרופא והמרפאה עוסקים בכך מזה זמן רב, שנעשה שימוש בחומרים איכותיים ושהעבודה נעשית על פי הפרוטוקול. שיקום הפה באמצעות התקנה של שתלים דנטליים בזמן כה קצר היא פרוצדורה רפואית הדורשת מקצועיות וידע רב ולכן, רק רופא מומחה רשאי לבצעה.