חוק הגנת השכר והשפעתו על מכירות שעוני נוכחות

במאמר זה נפרט אודות השפעת חוק הגנת השכר על התקנת שעוני נוכחות במקום העבודה. בנוסף, נספק מידע אודות היתרונות הרבים של שעונים אלו וכיצד הם מצליחים לייעל את כל הקשור אל הדיווחים שמתבקשים בעקבות חקיקת החוק של הגנת השכר.                                                                                                                                               Woman holding a clock

 

חוק הגנת השכר נחקק כבר בשנת 1958 במטרה להסדיר את כל הקשור אל השכר של העובדים. מדי תקופת זמן, מתווספים לחוק זה כל מיני תיקונים שעיקרם הוא להגביל את הסכום אותו מעסיק יכול לעקל ממשכורתו של עובד, למנות את הדרכים השונות שבו המעסיק משלם לעובד בתלוש השכר, לפרט כל מיני ניכויים שנעשים מהשכר החודשי ועוד. התיקון המשמעותי ביותר הוא התיקון שבוצע בחודש פברואר של שנת 2009. תיקון זה מחייב את המעסיק לנהל פנקס בו יהיו רשומים שעות העבודה של כל עובד והשכר שמגיע לו כתוצאה משעות עבודה אלו. בנוסף, כל מעסיק חייב למסור לכל עובד תלוש שכר, בכתב. דבר זה חל גם לגבי עובדים שמקבלים שכר גלובלי.

 

תיקון 24

תיקון 24 לחוק הגנת השכר גרם למהפכה בתחום ההתנהלות במקומות עבודה וגרם לרוב למכירות שיא של שעוני נוכחות. עיקרי התיקון הם שכל מעסיק חייב לנהל פנקס שכר ולספק תלוש שכר לכל אחד מהעובדים שלו.

מעסיק שלא ימלא את הדרוש ייחשב כמבצע מעשה פלילי וניתן יהיה להעמידו לדין פלילי. במישור האזרחי בית הדין יכול לחייב מעסיק שלא עמד בתיקון 24 לתת לעובד שלו פיצויים עד לסכום מסוים בתלוש המשכורת. המעסיק חייב לנהל רישום מדויק של שעות בהתאם לחוק, כלומר 60 שעות חודשיות או 15 שעות בשבוע. בנוסף, תלוש השכר שניתן לעובד חייב להיות מפורט ולכלול שכר בסיס, שעות נוספות, תשלומי נסיעות, דמי הבראה, ימי חופשה ועוד. המעסיק יהיה חייב לנהל רישום מדויק ומסודר של כל שעות העבודה של העובד שלו. אם דבר זה אינו נעשה באופן מכאני או דיגיטלי-אלקטרוני, חובה להחתים את העובד על פלט שעות העבודה שלו. הדרך הטובה ביותר לעמוד בכל סעיפי התיקון תהיה על ידי שימוש בשעוני נוכחות.

 

לסיכום, שעוני נוכחות הם שעונים שבאמצעותם ניתן לקבל מידע מדויק על שעת הכניסה והיציאה של העובד מהעבודה, ההפסקות שלו, ימי החופש, האיחורים, השעות הנוספות ועוד. מסיבה זו מאז שיצא תיקון 24 לחוק, ניתן לראות גידול משמעותי במכירות של שעוני נוכחות שמצליחים לספק למעסיקים את הנתונים המדויקים בצורה המסודרת ביותר.