חברות bi הופכות מידע לידע

העולם העסקי המודרני עושה שימוש במגוון רחב של מערכות מידע מתקדמות המבוססות בין היתר על תשתיות IT היודעות לייצר ולשמור נתוני מידע כמאגרי דאטה לכל צורך ועניין. יחד עם זאת, כל בסיס מידע (איכותי ומתקדם ככל שיהיה) חייב להיות מתורגם לידע מעשי אשר יאפשר לבעלי העסקים השונים לקבל החלטה עניינית ומושכלת בהתאם לנתוני המידע המוצגים בפניכם.  Business man

המרת המידע מבסיס הנתונים לידע בו ניתן לעשות שימוש מעשי, מיושם על ידי חברות שונות העוסקות בתחום זה. חברות אלו מכונות חברות bi והן משלבות בין עולמות ה-IT לעולמות ה-BI (Business Intelligence). פעילות החברות בתחום ה-BI המכונה גם תחום הבינה העסקית, נעשה באמצעות תוכנות ייעודיות המאפשרות את יצירתן של מערכות מידע המותאמות לצרכי דרג מקבלי ההחלטות בחברה או בארגון. תחום מקצועי זה נועד לשרת שתי מטרות עיקריות בכל ארגון או חברה העושה שימוש בטכנולוגית הבינה העסקית, המטרה הראשונה היא מדידת היכולת התפקודית של הארגון או החברה ברמה הפיננסית, והמטרה השנייה היא הסדרת פעילות הארגון בהתאם ליישום אסטרטגיות ניהוליות כאלו ואחרות. בשני המקרים, המטרה מושגת אך ורק לאחר מעורבותן של תוכנות ייעודיות היודעות לתרגם ולנתח את מידע הנתונים שנצבר על ידי הארגון או החברה באמצעות מערכות מידע מתקדמות.

פתרונות טכנולוגיה מתקדמים לעסקים

תחום פתרונות הטכנולוגיה לעסקים מורכב כיום ממגוון מרשים ואיכותי של מערכות מידע ומערכות בינה עסקית, המאפשרות לכל עסק למקד את פעילותו בהתאם לנתוני מידע שונים המצטברים לאורך זמן. השימוש במערכות מידע אלו מאפשר לבעלי הארגון או החברה לווסת את פעילות החברה בהתאם לחזון העסקי שלה ובהתאם לנתונים השונים המצטברים במערכות המידע בכל רגע נתון.

כיום, פועלות בישראל מספר חברות בתחומי הטכנולוגיה המתקדמת לאיסוף נתוני מידע (IT) ובתחום ה-Business Intelligenceהמאפשר את הטמעתן של נתוני המידע כפתרון אופציונאלי למנהלי הארגון או בעלי החברה. אחת מהחברות המובילות ביותר בתחום היא חברת GreenHouse המאפשרת למנהלי הארגון ובעלי החברות השונות ליהנות ממגוון רחב של כלים מתקדים מעולמות ה-BI. כלים אלו נועדו לייצר עבור לקוחות החברה ערך מוסף אמיתי בכל הנוגע להמרת נתוני מידע לידע מעשי בו ניתן לעשות שימוש לצורך המשך הובלת העסק או הארגון למוביל בתחומו. חברת GreenHouse עושה שימוש במגוון כלים חדשניים המיועדים להנגיש את יתרונות מערכות הבינה העסקית לכל אחד ואחת מעובדי הארגון או החברה, וכל זאת באמצעות יצירת קהילות שיתוף פנים ארגוניות המסייעות לכל אחד ואחת מעובדי הארגון לעשות שימוש במידע ובידע המתווה על ידי בעלי הארגון.