הדברת מזיקים לבית – כל הדברים החשובים

 

מדי שנה אלפי אנשים במדינת ישראל מזמינים שירותי הדברה לבית שמבטיחה להם מיגור ומניעת הופעתם של מזיקים בבית. אם בעבר ההדברה שבוצעה בבית הצריכה שהייה מחוץ לבית למספר שעות וזאת משום החומרים הכימיקליים הרעילים של ההדברה, כיום הדברים השתנו לחלוטין וכל אחד יכול לבחור האם הוא מעוניין בהדברה ירוקה או בהדברה מכל סוג אחר שאינה מצריכה הרחקה של אנשים וחיות מחמד מהבית. מעוניינים לשמוע את כל אותם  דברים חשובים שיש לדעת אודות הדברת מזיקים לבית, התחילו לקרוא..

 

הדברה לבית

מדי שנה כמויות בלתי נדלות של מזיקים ושאר מעופפים מגיעות לביקור בביתנו. יש אזורים שממוקמים ליד נחלים מקומות לחים ולכן יש באזור ביתם כמות גדולה יותר של יתושים, מנגד יש אזורים עירוניים בהם יש כמויות גדולות יותר של מקקים ועכברושים. כך או כך הדבר לא נעים ובמקרים מסוימים אף מסוכן וזאת משום שהמקק יכול להגיע מהביבים או מאזור האשפה ישירות לביתנו ופזר מחלות ואילו גם העכברוש הוא נשא של כל מיני מחלות לא נעימות שיכולות להשפיע עלינו, על ילדנו ופעמים גם על חיות המחמד שלנו. משום כך, מדי שנה בעלי בתים רבים מזמינים מדבירים מוסמכים שתמגר את התופעה הקיימת או תמנע מצב של חדירת מקקים לבית וזאת טרם העונה בה הם בדרך כלל מופיעים.

 

מדבירים את הבית – חשוב לדעת

  • מדבירים מוסמכים- חשוב לבחור במדבירים שיכולים להציג בפניכם תעודת חבר בארגון מדבירי המזיקים בישראל. תעודה זו ניתנת על ידי המשרד להגנת הסביבה והארגון עצמו ומעידה שהמדביר אכן עבר את ההכשרה המתאימה בכל הקשור אל הדברה וערוך לבצע את כל עבודות ההדברה בצורה המקצועית ביותר. בנוסף, חשוב לוודא שהמדביר יכול להציג בפניכם היתר הדברה שבו רשום כי הוא רשאי לעסוק בהדברות מסוגים מסוימים, כמו למשל הדברה של מזיקים ומכרסמים.
  • תוקף- חשוב לדעת שמדי תקופה המדבירים חייבים לחדש את היתר ההדברה שלהם ולכן הדבר הראשון והחשוב ביותר אותו יש עשות טרם השכרת שירותיו של מדביר זה או אחר הוא לוודא שהיתר ההדברה של המדביר אכן בתוקף.
  • סוגי הדברה- נכון להיום יש סוגים שונים של הדברה ואם החלטתם שאתם אינכם מעוניינים לפגוע בסביבה ובכל הקשור אליה קרוב לוודאי שההדברה הירוקה היא ההדברה שתתאים לכם. הדברה זו נעשית תוך הקפדה על תקנים מחמירים בכל הקשור אל שמירה על הסביבה, בעלי החיים וכמובן אנשים. הדברה זו תמיד תכלול פעולות של איתור אותו מפגע בגינו המדביר נקרא לבית, ניטור ולאחר מכן הדברה בשיטה המתאימה ביותר.

 

לסיכום, הדברה לבית היא הדברה שנעשית בעיקר לחרקים מסוגים שונים ומכרסמים. טרם ביצוע ההדברה הביתית תמיד יש לוודא שאתם בוחרים בחברת הדברה מקצועית ובמדבירים בעלי ניסיון והיתר הדברה.