האם אנחנו באמת צריכים לשלב בתפריט שלנו סיבים תזונתיים?

אם נפגשתם לאחרונה עם דיאטנית או אולי קראתם כתבות לגבי תזונה נכונה ובריאה, סביר גם ששמעתם לא מעט על חשיבותם של הסיבים התזונתיים והצורך לשלבם בתפריט היומי שלנו. הסיבים התזונתיים זכו במקום של כבוד בקרב דיאטניות רבות ושומעים עליהם לא מעט. הם יכולים לשפר את איכות חיינו ולתרום לנו, ולמערכות גופנו השונות. האם כדאי לשלב אותם בתזונה היומית שלנו? מדוע הם חשובים לנו? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

סיבים תזונתיים כחלק מאורח חיים בריא

הסיבים התזונתיים נמצאים במזונות שונים מהצומח. בניגוד לרכיבים תזונתיים אחרים, סיבים אלה אינם נעכלים בגוף שלנו ועוברים תהליכים מסוג שונה. את הסיבים אפשר למצוא בקליפת הפירות והירקות שאנו צורכים מדי יום, בקטניות כמו אפונה, עדשים וגם חומוס, וגם בדגנים שונים. גם קפה באלאנס מציע לנו סיבים תזונתיים וגם מזונות נוספים. דיאטניות רבות ממליצות ללקוחותיהם, ולא משנה בני כמה הם, לצרוך בכל יום סיבים תזונתיים בשל יתרונותיהם הרבים ובהיותם חלק מאורח חיים בריא ונכון ותזונה מאוזנת. כמובן שחשוב לצרוך גם רכיבים תזונתיים נוספים, אולם חשוב לזכור את הסיבים התזונתיים ככאלה הנחשבים למומלצים מאד.

הסיבים התזונתיים תורמים לבריאות ועוזרים לשמור על משקל הגוף

מבין יתרונותיהם הרבים של הסיבים התזונתיים, אפשר למצוא את היתרון המשמעותי שלהם, ואולי אחד הבולטים שבהם. סיבים תזונתיים תורמים לא מעט לתחושת השובע שלנו, ובכך, למעשה, עוזרים לנו לשמור על משקל גוף תקין. שתיית קפה באלאנס לאחר הארוחה, למשל, שומרת אותנו שבעים ומסייעת גם לתחושת השובע שלנו. במקום שנמשיך לאכול בתום הארוחה חטיפים שונים ואולי לגנוב מנה נוספת, אנו חשים שבעים יותר ונמנעים מכך. גם אם, למשל, נדאג לשלב בארוחה שלנו מזונות העשירים בסיבים תזונתיים, נרגיש הרבה יותר שבעים ומלאים בהשוואה לארוחה ללא סיבים. מדובר כאן ביתרון חשוב מאד, שהופך את הסיבים התזונתיים לרכיב מומלץ. לצערנו ישנם לא מעט אנשים הסובלים מעודף משקל רב. עודף משקל זה מוביל בעקבותיו למחלות שונות וגורם גם לתחושה אישית לא נעימה. שילוב של סיבים תזונתיים עוזר לנו לשמור על משקלנו ולהימנע מנשנושים וחטיפים המהווים אחת הסיבות להשמנה.

אז, אם אתם מתלבטים האם להתחיל לצרוך יותר סיבים תזונתיים, והאם לשלב אותם בתפריט היומי שלכם, התשובה לכך ברורה. הסיבים התזונתיים מציעים יתרונות רבים ועוזרים לנו לשמור על משקל תקין. הם חלק מאורח חיים בריא ונכון יותר וחשוב לשלבם לצד רכיבים תזונתיים בריאים נוספים.