גילוי נזילות במבנים ובדירות

 

נושא האיטום לבית הוא בעל חשיבות רבה מאחר והוא יכול להעיב על איכות החיים באופן רציני ביותר. חדר שיש בו נזילה או טחב הוא חדר שלא נעים לגור בו. יותר מזה. חשיפה לאוויר רטוב וטחוב יכולה להזיק לבריאות לאורך זמן. בנוסף, לא נעים לראות קירות עם צבע וטיח מתקלפים ומתפוררים בגווני שחור וירוק. המראה הוא בלתי אסתטי ולכן, כדאי לטפל בבעיות של נזילות מיד עם גילוי בעיות אלו.

גילוי נזילות ואיטום מחודש של המבנה מחייבים שימוש בציוד מיוחד והשכרת שירותיהם של מומחים בתחום. קבלן איטום המתמחה בגילוי נזילות הוא בעל המקצוע הנכון . יש לו מצלמה תרמית שמסוגלת לגלות בצורה מדויקת את מקור אותה תקלה שגורמת לנזילה. במקרים רבים הנזילה הינה סמויה מהעין מאחר ורוב הצנרת נמצאת בתוך הקירות או מתחת לבלטות. גם נזילות שמקורם באיטום גג לא איכותי או באיטום לא תקין מתחת למקלחת הן סמויות ולא נותר אלא להשתמש במצלמה איכותית למציאתן. השיטות המסורתיות לגילוי נזילות חלפו מן העולם. אם בעבר הלא רחוק היה צורך בשבירת קירות, בלטות ותשתיות אחרות לצורך גילוי מקור הבעיה, כיום ניתן לבצע את הדברים על ידי שימוש בציוד מתקדם שאינו מצריך הרס ובנייה מחדש.

תיקון על ידי מומחה

קבלן איטום הוא איש מקצוע בעל ניסיון רב בעבודה מקצועית בתחום האיטום בעת בנייה או שיפוץ של מבנה. אדם זה יקפיד על איטום איכותי שיחזיק מעמד גם בימי החורף הגשומים ביותר. איטום לא איכותי יוביל פעמים רבות לנזילות ממקומות שונים וגרימת סבל רב לדיירי הבניין, שכן לא רק בעל הדירה יצטרך לספוג את עוגמת הנפש אלא גם שאר הדיירים שיצטרכו לספוג את הרעש בעת התיקון. תיקון של נזילות בעת מגורים בבית כול לפגוע רבות באיכות החיים. התיקון עצמו יקר מאוד, ולעיתים, משאיר סימנים שפוגמים באחידות הצבע, הטיח או הריצוף. יש מצבים נוספים בהם מתרחשת נזילה, כמו למשל במצב של בלאי, רעידת אדמה ותאונות ויש לתקן את המצב מיידית.

נזילות קורות, לעיתים, בזמנים לא צפויים ויש צורך להזעיק מומחה במהירות. שירות גילוי נזילות ותיקונן נעשה על ידי בעלי מקצוע שמגיעים לבית בשעות שונות של היום. מומחים אלו מצוידים בכל המכשירים המתאימים ומגיעים עם ניידת שירות מאובזרת. במקרה בו יש צורך בחלקי חילוף הם ישתמשו בחלקים תקניים ואיכותיים (יש לברר אודות אחריות), וכן בחומרים איכותיים המותאמים לאיטום. צריך לזכור, כי מרבית התקלות הינן בתוך הקירות ומתחת לבלטות, ולכן, החלקים חייבים להיות עמידים לאורך זמן והעבודה חייבת להיות מקצועית.