גדרות לבית – ההגנה המעוצבת שלך

אחד הכללים הראשונים הנלמדים בקורסי עיצוב הבית, הוא שעיצוב נכון נעשה מבחוץ פנימה. כלומר, קודם מעצבים את האלמנטים ההיקפיים של שטח הבית, ולאט לאט נכנסים לעיצוב הפנימי. לפיכך, מטבע הדברים שהאלמנט הראשון לעיצוב בבתים פרטי הוא גדרות הבית. בשורות הקרובות נראה אילו גדרות קיימות בישראל וכיצד תבחרו את זו שתתאים לבית שלכם.

 

בדיוק כמו שאר האלמנטים המעוצבים, גם על הגדר לשקף את הרוח העיצובית הכללית הנושבת מהבית, וכמובן – להתאים לחלקים הסמוכים לה (הגינה, דק העץ, הפרגולה וכו'), ורצוי גם לאלו שאינם. אז הנה הן הגדרות הנפוצות והאהובות בישראל:

  • גדר עץ אורן – מראה נקי, חמים ונעים. לא יקרה, התקנה פשוטה, עיצובים רבים ומודרניים. בלאי ראשוני מחשיפה לשמש ולרטיבות נוצר לאחר כ-10-15 שנים בממוצע. מושלמת לעיצוב רטרו.
  • גדר עץ איפאה – נחשבת לאחות היוקרתית של גדר עץ האורן. עץ חזק, עמיד ולא מתבלה. האיכות עולה כסף (מחיר של כמעט פי 2 מהאורן), אך לא לשווא. שילוב מנצח בין פשטות ליוקרה.
  • גדר אלומיניום – היפה שבגדרות בעיניי רבים, אך בשל יוקרה היחסי, נמכרת פחות מגדרות העץ. שלל עיצובים, דגמים, צבעים וסגנונות, המשתלבים בהרמוניה מופלאה עם קשת עיצובים רחבה.
  • גדר מתכת – חזקה ואפקטיבית, בלאי נמוך במיוחד, יעילה כנגד פריצות. בשנים האחרונות נולדו דגמים מעוצבים ויפים. מחירה – בינוני עד יקר. מומלץ לגינות נטולות עץ, דק או פרגולה, אך לא רק.
  • גדר במבוק – פופולארית במיוחד במרכז אמריקה ומזרח הרחוק. עדיין נחשבת למעט חריגה בנוף הישראלי, אך מעניקה הגנה טובה ומראה נפלא במחיר נמוך למדיי.
  • גדר ברזל – הוותיקה מבין גדרות הבית בישראל. כזאת שתעניק לכם שקט נפשי אמיתי מבחינת שודדים ובלאי. העיצוב? תלוי את מי שואלים. המחיר? בינוני עד יקר, תלוי בדגם.

 

פרגולות לחצר – פתאום נעים להיות מחוץ לבית

פרגולה הינה סככה, פתוחה, מקורה וללא קירות. ייעודה העיקרי – הגנה מפני מזג האוויר, אך היא משמשת כרהיט נוי לכל דבר. ישנן מדינות בהן פרגולות לחצר נחשבות מותרות לא הכרחיות. בישראל, על 300 ימי השמש ו-30 ימי הגשם שבה, מדובר במוצר שהוא כמעט חיוני כדי שהגינה שלכם תהפוך למקור להנאה ולא סבל. ישנם סוגים רבים של פרגולות הנבדלים זה מזה בעיצוב, בחומר ממנו עשויה הפרגולה וכמובן במחיר. הפרגולות הנפוצות ביותר בישראל הן המלבניות (קצת מאחור: העגולות), הפתוחות (כ-10% אחוז מהפרגולות הנמכרות בישראל הינן סגורות) ואלו העשויות אלומיניום או עץ. הראשונה נחשבת לאיכותית ויוקרתית יותר, השנייה נחשבת לפופולארית ביותר בישראל, הן בשל המראה הכפרי הנפלא והן בשל מחירה הזול יחסית.

 

ברכישת פרגולות לבית חשוב להתייעץ עם איש מקצוע לגבי מיקום הפרגולה הנכון (מבחינה עיצובית וכן זריחת ושקיעת השמש), גודלה, החומר המומלץ עבורה ואלמנטים נוספים (כמו כיסוי נוסף, עיגול פינות, אמצעי בטיחות ועוד). עניין ההתקנה חשוב גם הוא. התקנה שאינה מקצועית עלולה לפספס את המטרה לשמה הותקנה הפרגולה במקרה הטוב, ולהוות מפגע בטיחותי במקרה הרע. פרגולה לחצר – מעצימים את חווית הגינה.