בניה ירוקה לאיכות חיים גבוהה

המודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת בקרב האוכלוסייה כולה. יותר ויותר משפחות מקדישות מחשבה ומשאבים לתכנון חיים ירוקים יותר. את המודעות לאיכות הסביבה ולבחירות ירוקות אפשר למצוא בהקפדה על המיחזור, בשימוש בשקיות רב פעמיות, בקומפוסט שניצב בחצר ובגינה הקטנה שהמשפחה שתלה במרפסת. ישנן משפחות שמקפידות במיוחד על התזונה, ואחרות מקפידות יותר על צריכה מקומית. במרבית הבתים נמצא כיום מודעות כלשהי לאיכות הסביבה ומאמץ להשאיר עולם טוב יותר לדורות הבאים. הצעד האחרון והמוחלט לכיוון חיים ירוקים יותר הוא בניה ירוקה.
בניה ירוקה חסכונית ויעילה מתחילה משלב התכנון כאשר נותנים את הדעת לכל הפרטים כולם: חומרי הגלם אשר ישפיעו על הנזק הסביבתי שייגרם מהקמת הבית – ברור שצריך להעדיף חומרים ידידותיים לסביבה וטבעיים כמו עץ, גבס ואבן. תהליך הבניה עצמו שעשוי לייצר זיהומים מסוגים שונים. איכות הבידוד בבית שייבנה, ככל שהוא יהיה מבודד יותר כך תידרש פחות אנרגיה מזהמת לחימום ולמיזוג. ניצול מקסימאלי של אנרגיית השמש כדי לחמם את מי הרחצה ואפילו לייצר חשמל. אגירת מי גשמים לצורך השקית החצר או העציצים.
בניה קלה ובניה בעץ – הדרך לחיים ירוקים
לאחרונה בתי עץ צוברים תאוצה גוברת והולכת, מכיוון שמדובר בבתים אסתטיים, נוחים, ובעיקר ידידותיים לסביבה. יש משהו במראה הבתים הללו שהוא טבעי במיוחד ומשלים את המסר והראייה הירוקה של השוכנים בו. כאמור, בניה ירוקה חסכונית ויעילה מתחילה משלב התכנון. במקרה של בתי העץ, התכנון הייחודי מתחשב בסביבה בצורה הטבעית ביותר וכל התהליכים הכרוכים בעבודה בעץ הם טבעיים יותר וקלים יותר. המראה של בתי העץ היה נדיר מאד בישראל בעבר, אך יציאתם של הישראלים מגבולות הארץ גרמה להם להבין את היתרונות האדירים של סוג הבניה הזה. לאט-לאט אנחנו רואים, כאמור, איך לאחרונה בתי עץ צוברים תאוצה ופופולאריות רבה ביישובים שבהם המודעות לסביבה גבוהה יותר.
המראה המעוצב והיפה של בתי העץ משתלב בצורה הרמונית בסביבה טבעית ועירונית כאחד. כדאי לשים לב לעסקים הרבים, לבתי המגורים ואפילו למבני הציבור שהחלו להופיע ברחבי הארץ כולה והם מורכבים באופן חלקי או מלא מבניה בעץ. המראה הטבעי מסמל את הגעגועים שלנו לחיים פשוטים יותר בעידן של אורבאניות, צריכה מופרזת, ניכור וזיהום. סביר להניח שעם השנים המגמה של בניה בעץ בפרט, ובניה קלה בכלל, רק תלך ותתחזק.