בחירת כיור למטבח

מזל טוב! קניתם דירה ועכשיו אתם מעוניינים לשפץ ולחדש אותה דבר שכולל פעולות רבות, ביניהן גם הזמנת כיור למטבח. כעת עולה השאלה 'מהם הכללים לבחירת כיור למטבח?'. הדבר הראשון אותו יש לקחת בחשבון הוא שקניית כיור המיועד למטבח שונה לגמרי מבחירת כיור לחדרי הרחצה והאמבט. כיור מטבח תמיד צריך להתאים בגודלו ובסגנונו לשיש ולמטבח הקיים. הכיור חייב להיות במקום נגיש שכן עיקר הפעולות במטבח מצריכות שימוש בו והוא חייב להיות בגובה המתאים ביותר והנוח ביותר לאנשים שמשתמשים בו למטרת שטיפת כלים ושטיפת מזונות שונים. בנוסף, חשוב לבחור כיור המתאים לסגנון העיצוב של המטבח.

בחירת כיורים ממיטב היצרנים
כיום יש מבחר גדול של סוגי כיורים. יש כיורים שעשויים מקוורץ וסיליקון, יש כיורי נירוסטה שפופולאריים במטבחים רבים, כיורים שעשויים מחלקי חרס. כיורי אבן בעיצוב תחתון שמשדרים יוקרה (אך מוכתמים בקלות), כיורים בסגנון כפרי שמותקנים באופן שונה משאר הכיורים על השיש והמראה שלהם גס יותר אך גם מעניין מאוד, (חשוב לדעת שכיור כפרי יהיה בדרך כלל בצורת ריבוע אך ניתן גם להזמין כיורים כפריים מעוגלים). כיורים ממוסגרים שעשויים מנירוסטה שנחשב לחומר מעולה לכיורי המטבח וזאת משום עמידותו והאיכות הגבוהה שלו. בנוסף, ניתן להחליט לרכוש כיור תחתון שמשתלב באופן נפלא עם השיש, אינו ממוסגר ומעניק מראה אסתטי מרשים למטבח וסוגים נוספים של כיורים ממיטב היצרנים.

בחירת כיור למטבח צריכה להיעשות בהתאם לתקציב שקיים ברשותכם, לסגנון בו אתם מעוניינים ולגודל הארון שמיועד לכיור. לאחר מכן חשוב להחליט מהו סוג הכיור בו מעוניינים והאם מעוניינים בהתקנת כיור תחתונה, התקנה עליונה של הכיור או התקנה שטוחה שלו. רוב האנשים בוחרים כיורים בהתקנה בגובה השיש (שטוחה) וזאת משום הנוחות והעובדה שהכיור משתלב נפלא בהמשך לשיש. נקודות חשובות נוספות שצריכות לעניין אתכם בעת בחירת כיור הן הפונקציונאליות של הכיור. יש אנשים שמעדיפים כיור קערה אחת, אחרים מעוניינים בכיור כפול או כיור וחצי שמאפשר להם לבצע מספר פעולות במקביל, כמו למשל שטיפה בכיור אחד והשרייה בכיור שני.

חומר הגלם ממנו עשוי הכיור גם הוא חייב להיבחר בקפידה . יש אנשים שמתחברים יותר לכיורי חרס, אחרים לכיורי נירוסטה (חומרים נוספים הם כיורי גרניט וקוריאן). נקודות חשובות נוספות אותן יש לקחת בחשבון הן העמידות של הכיור ואופן הניקיון שלו. תמיד חשוב לברר האם מדובר על כיור שעמיד בפני כתמים, שריטות וחומרי ניקיון מסוימים. נקודות חשובות נוספות שינחו אתכם בעת בחירת כיור הן בחירת כיור שמתאים לסגנון המטבח, הן מבחינת צבע והן מבחינת גודל ובחירת ברז מתאים לכיור. בהצלחה!