ארוחת בוקר בריאה – להתעורר עם טעם טוב

ישנן סיבות רבות לחוש גאווה מהיותנו ישראלים. הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מעצמת היי טק קטנה ומטריפה וכמובן, שלל הזכיות בתחרות האירוויזיון. אבל יש סיבה נוספת שכמעט לא מדברים עליה אף על פי שהיא משאירה לכולנו טעם טוב בפה. ארוחת הבוקר הישראלית. כן, זו עם הסלט הקצוץ והמטובל, החביתה המיוחדת, שלל הגבינות הנפלאות והתוספות שגורמות לנו לרצות שהצהריים לא יגיעו לעולם… בשורות הקרובות נראה כיצד תוכלו ליהנות פעמיים – ארוחת בוקר בריאה וגם טעימה.

איך תהפכו את ארוחת הבוקר לבריאה?

חשיבות ארוחת הבוקר ליצירת תפריט בריא ומאוזן ידועה לישראלים (בניגוד, למשל, לאמריקאים, שחושבים שפנקייק נוטף סירופ שוקולד ב-8 בבוקר הוא דרך הגיונית להתחיל את היום). נכון שלא תמיד יש זמן להתפנק כמו שצריך, אבל כשיש – לא מפספסים. מספר מרכיבים חשובים מבדילים בין ארוחת בוקר בריאה לכזאת שתשאיר לכם טעם טוב אבל גוף כועס. ראשית, הלחמים. ישראל התברכה בעשרות סוגים של לחמים מלאים בטעמים נפלאים. אז מעבר לחשיבות הברורה לא להפריז בכמות (אל תחצו את גבול שתי הפרוסות), הקפידו על בחירה בלחם מחיטה מלאה, עשיר בדגנים ועני בממתיקים ומלחים.

אישה ליד בריכה

אישה ליד בריכה

נקודה שנייה, אשר הישראלים מקפידים עליה נפלא, היא ריבוי הירקות. אל תוותרו לעצמכם על סלט עשיר וטעים הכולל עגבניות, מלפפונים, חסה, פלפל, בצל ועוד. העדיפו טיפול באמצעות שמן זית ולא רטבים למיניהם. צמצמו את ההמלחה למינימום ההכרחי. והקפידו על גיוון מסוים בין הירקות בין בוקר אחד למשנהו. עניין שלישי – הגבינות. בעוד אחינו הצרפתים לא מכירים גבינות של פחות מ-30% שומן, בארץ המצב טוב בהרבה. ובכל זאת, חשוב לא להפריז בגבינות השמנות; העדיפו גבינה צהובה דלת שומן; נסו את הגבינות דלות השומן – 3 וחצי אחוז שומן. אתם תופתעו מטעמם. אלמנטים נוספים שיהפכו את ארוחת הבוקר שלכם לגן עדן של בריאות: יוגורטים ללא שומן, חטיפי גרנולה או עוגיות בריאות לקינוח וחלב דל שומן פלוס סוכר חום לקפה. בתאבון!

 

עוגיות בריאות – ליהנות בלי לחטוא

הזכרנו עוגיות בריאות וזה הזמן לדבר על העוגיות שהפכו לקינוח / נשנוש בין ארוחות / תחליף לארוחת ביניים האהוב על הישראלים. מדובר בעוגיות מופחתות שומן, סוכר ומלח, אשר לא שכחו להישאר טעימות בזכות רכיבים כמו דגנים, פירות, שקדים, אגוזים, גרנולה, שיבולת שועל ועוד. הנה דוגמאות לכמה עוגיות נפלאות ובעלות ערך תזונתי מכובד: עוגיות קוקוס בשילוב שיבולת שועל, עוגיות טחינה, עוגיות אבקת שקדים, עוגיות אלפחורס ועוד. תיהנו!