מערכת הנוכחות הבאה שלכם

יחסי מעסיק-עובד הם מערכת יחסים שמושתתת על אמון הדדי ועל תועלת הדדית. עם זאת, אין מדובר במערכת יחסים רגשית אלא במערכת יחסים עסקית שחייבת להתנהל לפי הדין הישראלי. חשוב מאד לקבוע ליחסים הללו מסגרת ברורה ונקייה כדי להבטיח שלא יהיה פתח לדיונים או סכסוכים מיותרים. המשאב היקר ביותר שהעובד מעניק לעסק הוא זמנו – ועל הזמן הזה הוא מתוגמל במשכורת לפי תנאים שהוסכמו מראש. מכאן נובע שמערכת הנוכחות של העסק חיונית ליחסים תקינים ושקופים בין הצדדים – גם בשגרה היומיומית ובוודאי כאשר שאלות עולות לדיון. כאשר למעסיק ולעובד יש אי הבנה סביב נוכחות העובד במקום העבודה, המצב הגרוע ביותר הוא לגלות דיווחים ריקים וחסרים. כעת העובד עשוי להרגיש שמטילים בו ספק, והאמון של המעסיק עשוי להיפגע. זהו מוקש שקל להימנע ממנו כיום באמצעות מערכת נוכחות יעילה ומתקדמת.

שעון נוכחות ללא כשלים

המבוגרים שבינינו עדיין זוכרים את שעוני הנוכחות המכאניים שהחתימו את השעה על גבי כרטיסי נייר. החותמות המטושטשות הללו הוקלדו ברוב עמל למערכת חישוב השכר, וכך נשמרו ותועדו דוחות הנוכחות של העובדים. מכיוון שההקלדה הייתה ידנית, הרי שכל מצב של ספק או שאלה היה שולח את הצדדים בחזרה אל כרטיסי הנייר המתויקים חודש אחרי חודש, עבור כל עובד ועובד במשך כל שנות עבדותו. למרבה השמחה שעון נוכחות מודרני חוסך את כל העבודה המייגעת הזו, את שגיאות ההקלדה ואת האפשרות לחוסרים או, חלילה, להטעיה. שעון נוכחות עובדים ביומטרי, שפועל באמצעות טביעת אצבע או זיהוי פנים, מבטיח שהעובד אכן היה נוכח במקום ברגע החתמת השעון. המערכת הממוחשבת תעביר את המידע ישירות למערכת חישוב השכר שלכם, ואתם תוכלו להפיק כל דוח שתרצו בו בלחיצת כפתור אחת. רשת האינטרנט מאפשרת לכל עובד לדווח מכל מחשב בכל מקום. במערכות מתקדמות מסוימות העובד יכול לדווח ישירות מהטלפון הנייד באמצעות אפליקציה ייעודית ומערכת הניווט תמסור לכם בדיוק מה היה מיקומו בעת הדיווח – פתרון נהדר לשליחים, נהגים וכל עובד שתפקידו מחייב ניידות.

כאשר אתם בוחרים שעון נוכחות מתקדם לעסק שלכם חשוב מאד שתבחרו במערכת חזקה ואמינה. בדקו האם החברה מנהלת עבורכם גם את התוכנה, כדי לא להגיע למצב של נתק בין המערכת הטכנית לתוכנה החשובה שעומדת מאחוריה. הקפידו על חברה שתיתן לכם לא רק שעון נוכחות עובדים ברמה הגבוהה ביותר אלא גם שירות מצוין וזמין בכל עת.